# Reklama – Super Bowl Sunday

Ameryka leczy kaca po wczorajszym finałowym meczu futbolu, a Polacy, szczególnie ci z agencji reklamowych zachwycają się reklamami zamieszczanymi podczas emisji meczu. Czy warto marnować czas na oglądanie/czytanie tym wydarzeniu? Nie da się ukryć, że kultura amerykańska jest chyba najbardziej rozpowszechniona w mediach, niektórzy nie potrafią oprzeć się filozofii, która utworzyła ten kraj i nadal go kształtuje. Do znanego obrazu USA przyczynił się zdecydowanie przemysł filmowy. Najpierw ten na dużym ekranie, a potem ten na małym. Rocznie miliony dolców spływają rzeką do kieszeni reklamodawców i stacji telewizyjnych. Reklama dźwignia handlu i w zależności od okazji i przekazu dobrze jest zainwestować w super, uber reklamę. Taką oryginalną, co zwróci uwagę konsumenta i zachęci go do zakupu. W dzisiejszej kulturze audiowizualnej ciężko zostać zauważonym musisz mieć albo spryt, albo pieniądze, by wykupić najdroższy czas antenowy. Jak donoszą źródła internetowe Super Bowl Sunday , to jeden z najbardziej oglądanych programów w ciągu roku, największa oglądalność miał podczas meczu Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers w 2010 roku, kiedy to średnia wynosiła 111 milionów, Wcześniej rekord oglądalności należał również do Super Bowl’u, który zdetronizował finałowy odcinek M*A*S*H . Dla porównania w Polsce największą oglądalność miał mecz finałowy Mistrzostw Świata siatkarzy/ ceremonia medalowa: 17 mln 200 tysięcy widzów -na dwóch antenach, średnio jeden kanał miał 9 mln widzów( Polska ma około 38 mln mieszkańców). Reklamy na Super Bowl są specjalnie przygotowane i jedyne w swoim rodzaju, przynajmniej takie miałyby być. 30 sekund na antenie kosztuje: 4,5 miliona baksów. Wraz z rosnąca popularnością w Polsce coraz więcej oczu będzie interesować się tym wydarzeniem, szczególnie męska widownia. Wielu zagranicznych komentatorów zwraca uwagę na jakość reklamy, dostawców i tematykę, jaką podejmują. Dla mnie jest to kolejna rzecz do analizy amerykańskiego systemu rozrywkowego. Niektóre są ckliwe, inne seksistowskie, zdecydowanie wszystkie są kwintesencją amerykańskiego lifestyle’u. Jeśli ktoś zainteresowany jest tą tematyką, to zachęcam do obejrzenia.

Poniżej przekierowanie do strony, gdzie można obejrzeć wszystkie reklamy. http://www.nfl.com/superbowl/49/commercials

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s