3 virale sci-fi, których warto wypatrywać na ekranie.

Sci-fi ma swoje 15 minut. Odkąd w latach siedemdziesiątych Gwiezdne Wojny zarobiły okrągłą sumkę 307 mln, nowe światło zostało rzucone na ten gatunek. Opera kosmiczna wychowuje po dziś dzień kolejne pokolenia fanów. Obecnie jest to jeden z bardziej popularnych gatunków filmowych, nie tylko ze względu na wizualną atrakcyjność, ale dlatego, że nadal potrafi zadawać pytania na temat ludzkiej kondycji.  Blade Runner, Planeta Małp, Obcy, to  współcześnie najbardziej znane filmy fantastyczno naukowe. Połączenie nauki oraz wyobraźni dało ogromne możliwościowi  interpretacji zjawisk, a  także przyszłości. Tam, gdzie nauka kończy się,  wizje światów rozświetlają nowe możliwości. Wyżej wymienione oryginały, które dzięki ciekawym i bogatym wątkom fabularnym są skarbnicą pomysłów dla kolejnych pokoleń. Obrośnięte w kulturową fascynację stają się świetnym zbiorem pomysłów dla wypalonych studiów filmowych. Dlatego nie ma co dziwić się, że sięgają oni po te utwory filmowe. Problem w tym, że nie można wiecznie wykorzystywać tych samych rozwiązań. Niestety, pomimo boomu sci fi, ciężko znaleźć produkcję posiadającą potencjał filmu kultowego. A szkoda, bo współcześnie są warunki do tworzenia filmów z tego gatunku. Powszechna możliwość wykorzystania efektów specjalnych to przewaga w produkcji i realizacji, która pozwala stworzyć najdziwniejsze, najbardziej oryginalne pejzaże współczesności. Pracownicy amerykańskich filmowych korporacji wiedzą (oby wiedzieli) o tym i szukają świeżych, współczesnych pomysłów na filmy. Dlatego, kiedy producenci zajrzeli na vimeo, wyciągnęli pomysł z elektronicznego kapelusza. W jednym miesiącu, aż trzy filmy zostały zaadaptowane do pełnego metrażu mowa tutaj o Lewiatanie, Controller i Sundays I choć każda z tych propozycji filmowych pewnie nie dorówna oryginalnością ” Dystryktowi 9″ i nadal czerpie z kanonu  sci fi, to warto mieć je na uwadze. Na pierwszy ogień idzie moloch 20 th Century Fox i Lewiatan”. Spot został wyprodukowany z dofinansowaniem Irlandzkiego Instytutu Filmowego, a później umieszczony na vimeo. Zwrócił uwagę najpierw zespołu tej platformy, a później studia filmowego. Fabuła będzie opierać się na wizji świata, w którym nie ma już co odkrywać. Na tyle, o ile rozwój technologiczny mógł odkryć wszechświat, na tyle jest on ludziom znajomy. Podróżowanie z prędkością światła jest powszechne. Paliwo potrzebne do przemierzania przestrzeni jest pozyskiwane ze stworów à la wieloryb- w filmie zwany Lewiatanem. Do wytwarzania jej potrzebna jest oczywiście siła robocza, która jest nadmiernie wykorzystywana i powoli zaczyna się buntować . Producentem wykonawczym będzie Simon Kinberg (X-Men: Days of Future Past, Star Wars Rebels) i Neil Bloomkamp, a za kamerą stanie autor teasera Ruairi Robinson.

„Sundays”  i  Warner Bros. Viral kosztował $51,000 i został zrealizowany przy pomocy crowdsurfingu. Dość enigmatyczna fabuła w spocie (w której pobrzmiewa echo matrixa) może zostać rozwinięta w innym kierunku, niż sugerują twórcy.

Ostatni viral autorstwa irańsko-amerykańskiego twórcy skupia się na świecie pod kontrolą.  Miłość jest jedyną wartością, którą nie podlega wpływom. Dla miłości jesteśmy w stanie czynić dobro jak i największe zło.

Jest więc na co czekać, o ile nie są to słomiane propozycję. Dobrze, że producenci zwracają uwagę na promocyjne filmy i biorą pod uwagę możliwość ich zrealizowania. Stanowczo za dużo w kinie hollywoodzkim oklepanych rozwiązań i zastoju. Pomysły są, teraz można wyczekiwać na urzeczywistnienie ich. Oby wykonawczym producentom i kierownikom z filmowych korpo nie przyszło do głowy, by więcej kasy wydać na promocję niż na same filmy. Nie ma nic gorszego niż rozczarowanie filmem, na który czekało się.

*/ Oryginalne zdjęcie Donnie Nunley  Licencja CC.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s